Loading...

בכירה לשעבר ב-FDA ל-ynet: "אישור חיסוני מודרנה ופייזר – תוך שבועיים"

למה מחכה ה-FDA? בריטניה הודיעה הבוקר (ד') כי אישרה את השימוש בחיסון לקורונה של חברת פייזר וחברת bioNTECH ושכבר בשבוע הבא יחלו הבריטים להתחסן. עם זאת, ולמרות שמדובר באישור הראשון במערב לחיסון קורונה, מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA), הנחשב לגוף המחמיר ביותר בעולם באישורי תרופות, וזה שבעקבותיו נוהגים משרדי הבריאות בעולם לאשר תרופות, טרם נתן אישור חירום לחיסונים של חברת פייזר ומודרנה.
ד"ר סוזן אלפרט, מנהלת בכירה לשעבר ב-FDA, מסבירה באולפן ynet כי כעת, אחרי הגשת הבקשה לאישור חירום, בוחנים ב-FDA את המידע על בטיחות החיסונים, כפי שעלו בשלבי הניסויים הקליניים השונים. "בהליך אישור החיסונים מקיים ה-FDA ועדה פומבית, הכוללת אנשים בלתי תלויים מקהילת הבריאות, ביניהם רופאים, סטטיסטיקאים, אפידמיולוגים ואתיקנים שמסתכלים כולם על נתונים ומצגות מטעם החברות, מעלים בפניהם שאלות ובעצם מנהלים דיון מדוקדק בדבר החיסון".
אחרי שמתקיימת הוועדה, מסבירה ד"ר אלפרט, מוענקת באמצעותם הרשאת שיווק זמנית של החיסון. "ההרשאה הזו מהווה למעשה עצה עבור ה-FDA. ה-FDA לוקח את העצה הזו, על בסיס המסקנות של הוועדה ובשלב הזה ה-FDA מגבש החלטה האם המידע כשיר להרשאת חירום או לא".

חיסון לקורונה של פייזר

אושר בבריטניה: החיסון של חברת פייזר
(צילום: AFP)
העובדה שמודרנה ופייזר השתמשו בטכנולוגיות חדשות תשפיע על החלטת ה-FDA? "כן. אני מצפה שתהיינה שאלות מרובות במפגש לגבי אופן הייצור של החיסונים הללו. המטרה היא לוודא שמאוד ברור, הן לוועדה והן לציבור, איך החיסונים מבוססי ה-mRNA עובדים. כל אחת מהחברות תנהל דיון נפרד, ולדעתי החברות יתבקשו להמשיך לאסוף נתונים ולהמשיך לדווח על אירועים חריגים גם אחרי ההפצה.
"בנוסף, הטכנולוגיה החדשה של החיסונים משפיעה על אופן ההפצה והיכולת לייצר. בגלל שמדובר כאן במגפה, יש צורך בהמון חיסונים. עם זאת, אין מספיק חיסונים בכדי לחסן את כולם כרגע. הממשלות יקבעו מי זכאי להתחסן ובאיזה רצף, לכן אנחנו מצפים שצוותי הבריאות יהיו הראשונים, ואחריהם אוכלוסיות בסיכון. גם בארצות הברית טרם נקבע מי יקבל את החיסון קודם".
מתי להערכתך נראה את החיסונים הראשונים בשוק? "אחרי אישור ה-FDA אני מעריכה שבמהלך החודש. גם פייזר וגם מודרנה הגישו את הבקשה, ואני יודעת שה-FDA עובד ביעילות רבה על מנת לבצע את המוטל עליהם. אני מניחה שאישור יגיע במהלך השבועיים הקרובים, החיסון יהיה זמין לשימוש הציבור בשלהי דצמבר".
אחרי אישור ה-FDA נוכל להשתמש בחיסונים ללא חשש? "אני חושבת שימשיכו להיות חששות, וזה בעיקר בגלל משך הזמן שדרוש לצורך הבנה של כל ענייני הבטיחות. נתוני הבטיחות הראשוניים הם אקוטיים, ומדובר בנתונים על אנשים שחוסנו בארבעת החודשים האחרונים. עם זאת, בדרך כלל בחיסון חדש כוללים נתונים שנאספו במשך שנים. אנחנו נדע הרבה יותר אחרי שהוועדה תתכנס, אבל זה לא הולך להיות מושלם. ישנם רבים בתחום הבריאות שאומרים שהם רוצים לחכות עד שיתקבלו יותר נתונים ויותר נסיינים כדי שיוכלו לומר למשפחותיהם ולמטופליהם שזה בטוח לחלוטין".
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד במוקד

חדש בוידאו

עסקן

חוויה של סינון חדשני

בעולם שבו סינון תכנים הוא הכרח,
״עסקן״ בולטת בזכות פתרון שמביא טכנולוגיה חדשנית תוך שמירה מלאה על חוויית המשתמש.

האתגר

כשעסקן ביקשו להעביר את חוויית הסינון הייחודית שלהם, האתגר היה ליצור אתר שמעביר את המסר: טכנולוגיה שמשלבת סינון מתקדם בלי לפגוע בחוויית המשתמש, להציג את הפתרון כחדשני ורלוונטי גם בשוק מתחדש תדיר, ולהנחות את המשתמשים השונים (בעלי צרכים שונים) בבחירת השירות הנכון במגוון רחב של אפשרויות, ללא צורך בתמיכה אנושית.

הפתרון 

עיצוב חוויתי: אתר עם חזות טכנולוגית מתקדמת שמדגיש אמינות ושקיפות.
חוויית משתמש מוקפדת: ניווט מותאם למסעות שונים עם מידע ברור ומסודר
'תיאוריית הדוכן': פיצלנו את חוויית המשתמש כך שכל גולש מוצא את המענה המדויק לו.
שפה עכשווית: חדשנות שמשתלבת עם ערכים מוכרים.
הכרה מקצועית: האתר זכה בתואר 'האתר הוואו של ישראל'.
התוצאה? אתר שמשדר טכנולוגיה עדכנית ונגישות מלאה.

גרביים עד הבית

קונים בנוחות מקסימלית

כשפגשנו את החבר'ה מ"גרביים עד הבית", עמדנו בפני אתגר מלהיב: ליצור חוויית רכישה מקוונת שתשחזר את הקסם והאינטימיות של חוויית הקנייה האישית.

האתגר

אלפי מוצרים, קהלים מגוונים, וצורך באתר שירגיש כאילו תוכנן במיוחד לכל אחד ואחת. איך מביאים את התחושה האישית הזו לעולם הדיגיטלי?

הפתרון 

מיתוג מחודש: מבנה אתר המחולק לפי קהלי יעד ברורים.
פשטות ודיוק: סינון חכם בקטגוריות, הצעות לפריטים משלימים, ותהליכי רכישה מותאמים אישית.
חוויה מהירה ונגישה: עיצוב נקי וממוקד שמאפשר תהליך קנייה זורם ונוח.
והתוצאה? אתר שכיף לגלוש בו, ושגרביים הופכים בו לפריט עם אמירה.

wooda

תמונות שנשארות לנצח

בפרויקט Wooda, קיבלנו את ההזדמנות ליצור מותג חדש ומרגש שמביא לחיים זיכרונות על גבי עץ, בטכנולוגיה ייחודית שמבטיחה איכות יוצאת דופן ועמידות לאורך זמן.  

האתגר

לשבור את הקונוטציה של הדפסות עץ כזולות ולהציג את המוצר כחוויה פרימיום מותאמת אישית שמעניקה למשתמשים הנאה והתרגשות תמידית.  

הפתרון 

מיתוג: עיצוב לוגו ופלטת צבעים שמבטאים טבעיות, עמידות וחדשנות.   חווית משתמש: אתר ידידותי שמזמין כל אחד ליצור "וודה" ייחודית, בקלות ובכיף.  

Open chat
Scan the code
שאלה על UX, אתרים, או כל דבר אחר? אנחנו זמינים כאן בווטסאפ