אסטרטגיה ומחקר

תאי לחץ

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

אסטרטגיה ומחקר

תאי לחץ

המוצר

מטרות הטיפול - כללי

טיפול בתאי לחץ ידוע ואף מוכח מחקרית כמסייע בריפוי, הקלה והפחתת תסמינים במגוון רחב של בעיות רפואיות, מחלות, פוסט מחלות ופציעות. התחומים הידועים הינם:

1. CRPS – תסמונת כאב כרונית
2. פיברומיאלגיה (דאבת השרירים)
3. סוכרת
4. בעיות בכלי דם
5. פוסט וטרום ניתוחים שונים
6. החלמה מחבלת ראש
7. החלמה משבץ מוחי
8. אלצהיימר ודמנציה
9. פוסט טראומה
10. חירשות פתאומית

11. טינטון
12. בעיות נוירופסיכולוגיות – אוטיזם
13. C.P – שיתוק מוחין בילדים
14. שיתוק מוחין
15. בצקת/נמק בראש מפרק הירך, ברך או קרסול

16. דלקת כרונית של העצם
17. פגיעות ופציעות ספורט
18. מחלת ליים
19. שיפור כללי – קוגניטיבי, פיזיולוגי ונוירולוגי
20. בעיות זיכרון


21. בעיות קשב וריכוז
22. טיפולי אנטי אייג'ינג להתחדשות העור
23. דיכאון וחרדה.
24. בעיות התפתחותיות
25. בעיות דיבור / גמגום
26. סחרחורות, כאבי ראש ומיגרנות
27. אנרגיה מואצת
28. קרוהן
29. בעיות בחיי המין – אין אונות
30. שיפור הראייה והשמיעה

מטרות הטיפול - כללי

ניתן לקטלג את מטרות הטיפול למספר תחומים עיקריים:

  • טיפול קוגניטיבי (אלצהיימר, דמנציה, טראומה, אוטיזם, עיכוב התפתחותי, קשב וריכוז, דיכאון, חרדה, בעיות דיבור ועוד)
  • טיפול נוירולוגי (שיתוק מוחין, CRPS, חבלות ראש, שבץ מוחי, חירשות פתאומית, טינטון, סחרחורות ומיגרנות, ראייה, שמיעה ועוד)
  • טיפול פיזיולוגי (פיברומיאלגיה, בצקת, נמק, דלקת כרונית בעצם, פציעות ספורט, עיכוב התפתחותי מוטורי, אין אונות ועוד)
  • שיפורי תפקוד ואיכות חיים (החלמה מניתוח, אנטי אייג'ינג, בעיות זיכרון, קשב וריכוז, גמגום, הזעה, בריחת שתן ועוד)

תובנה!

באופן ברור וחד משמעי נראה, כי מרפאות תאי הלחץ בבית החולים הרשמיים מכוונות יותר לפציינטים מהתחום הנוירולוגי והפיזיולוגי, וכי מרפאות תאי הלחץ הפרטיות והבלתי רשמיות מכוונות יותר לפציינטים בתוך הקוגניטיבי ושיפור התפקוד.

הביקוש

מחקרי חיפושים מילות מפתח

ביצענו 3 מחקרי עומק נפרדים בתחום:

  1. מחקר מילות מפתח על המושג 'תאי לחץ' שהוציא לנו נתונים מסודרים על היקפי החיפושים בתחום וסוג החיפושים שאנשים מבצעים ברשת.
  2. מחקר מילות מפתח על בעיות רפואיות ונושאים עקיפים המקודמים והמובילים ביותר אצל המתחרים, שהביא לנו נתונים על נפחי הביקוש השונים בשוק בהתאם לבעיות הרפואיות.
  3. מחקר מילות מפתח וחיפושים קשורים באזור ירושלים שסיפק לנו מידע רב והבנה כי אכן מדובר בתחום מבוקש עם אלפי חיפושים בחודש רק בירושלים.

תובנות!

הביקוש לתאי לחץ עומד על מספרים גבוהים במיוחד:

  • כ-6,700 חיפושים ישירים בחודש
  • כ-1,600 חיפושים עקיפים וחיפוש מידע בחודש
  • כ-200 חיפושים של מתחרים ספציפיים בחודש
  • כ-1,100 חיפושים ישירים בחודש באזור ירושלים
  • מעל 1,600 חיפושים בחודש של בעיות רפואיות בהקשר של תאי לחץ
  • הבעיות הרפואיות המקושרות ביותר לתאי לחץ הן: אוטיזם, טינטון, סוכרת, כוויות, דקומפרסיה.

השוק

חקרנו לעומק את מצב השוק והמתחרים בענף תאי הלחץ.

הנושאים שבדקנו הם:

  • מתחרים ישירים
  • מתחרים עקיפים או בעלי סמכות שמתנגדים
  • פורומים, כתבות ומחקרים נייטרלים בנושא
  • קהל מתעניין בתחום בפלטפורמות ציבוריות שונות
  • נישות נוספות שניתן למצוא בהן את קהל יעד

מחקר מתחרים עיקריים

בדקנו את הנוכחות הדיגיטלית של כל המתחרים הישירים (המציעים טיפולים בתאי לחץ) והסקנו מסקנות מדרכי המיתוג והפרסום שלהם. להלן סיכום מקוצר:

בית חולים רמב"ם

https://www.rambam.org.il/en/?catid={e44a8e77-2967-4251-9e59-6ddabebeb2bb}&itemid={a18e07ca-ca28-48c3-b7e6-572d1c297b6a}
הקטגוריה באתר שלהם מובילה לדף 404 (שגיאה), יש פוסט פייסבוק קצר עם תמונה של המכון מלפני שנתיים.


בית חולים שמיר – אסף הרופא

https://www.shamir.org/he/clinic/

תוכן מקצועי ורפואי מאד. מציעים חבילות של בין 30 ל-60 טיפולים יומיים של שעתיים. מאפשרים טיפול ניסיון אחד בליווי רופא ואחות על מנת להעריך את רמת ההשפעה של הטיפול על הבעיה ולפי זה לבנות תכנית טיפולים. אופציה לטיפול SOS ישירות מחדר המיון בבעיות מוגדרות מראש. 


בית חולים אלישע 

https://www.elishahospital.com/

מקצועי ורפואי מאד. הסבר ברור על הליך הטיפול ומה צריך לעשות בכל רגע. מכוונים בעיקר לחולים קשים של גידולים, מחלימי סרטן, בצקות, משותקים, פציעות ספורט וכו'.

oxygen clinic

https://www.oxygenclinic.co.il
מדברים על טיפול, ריפוי מופלא, מקצועיות, טיפול רפואי לפי התוויית משרד הבריאות, השיח באתר נע בעיקר סביב תא הלחץ עצמו.

 

mydoctor

https://mydoctor.co.il/

מציגים את תא החמצן כטיפול עתידני, פגישת ייעוץ חינם, טיפול ניסיוני 150, יתרונות בטיפול והצגת הטיפול כבונוס לשיפור בנושאים רבים.

 

ko2

https://ko2.co.il/

מציעים מכירה והשכרה לשימוש ביתי וסדנאות בנושא תאי לחץ בשילוב השכרה לטווח קצר. יש גם סדנאות יוגה ותוכן קצר על נפלאות תאי הלחץ.

 

 

dr. jude

https://drjudecenter.com/

דוקטורית ומומחית לטיפולי המזרח הרחוק, מגדירה את עצמה כ'מרכז משלים' ומציעה טיפולי דיקור ותאי לחץ למגוון מצומצם של בעיות. אתר חובבני ודל מאד.

 

oxylife

https://www.oxygenclinic.co.il/

נותנים דגש על זמינות מיידית, מאד מינימלי, משהו קטן ומקומי.


מרכז לנשום

https://breathingcenter.co.il
המתחרה שעושה את הרימרקטינג הכי חזק ברשת. האתר הוא One page נגלל וארוך מאד, עם מסרים מרכזיים של חדשנות ועתידנות. מעט מאד טקסט, בעיקר סרטוני סמארטפון פשוטים של דוגמניות משתמשות במכשיר אצלם וספורטאים בעולם משתמשים במכשירים דומים, הרבה לינקים לכתבות על התחום באופן כללי, ומידע מתומצת על מה צריך לעשות כדי לבוא אליהם.

better life

https://www.betterlife.co.il/

חזקים ומשקיעים הרבה בקידום אורגני ורשתות חברתיות. בתוכן האתר מדברים על טיפול לא פולשני, טבעי וטהור. ברורים מאד מבחינת מה בדיוק עושים ואיך זה עובד באופן מעשי, משת"פים עם הדסה עין כרם ועומדים לנהל את מרפאת תאי הלחץ שהולכת ומוקמת שם.


talahatz

https://talahatz.co.il/

אתר "השוואות מחירים" בין כמה מרפאות תאי לחץ בארץ, עם מסקנת המלצה על שניים מהם שכנראה שייכים להם. יש קצת מידע כללי יבש, לינקים לכתבות, סרטון של ספורטאי בתא לחץ ודחיפה ליצירת קשר.


o2israel

https://www.o2israel.co.il/

משכירים תאי לחץ לשימוש ביתי ולטיפול גם בחיות מחמד (!?). אתר מלא באגים ולינקים שבורים, עיצוב חובבני ומעט מאד תוכן.


ד"ר וידר – VIV

https://www.viv.co.il/

"מרכז רפואי לשיפור איכות החיים". עוסקים בעיקר בטיפולי אסתטיקה ומעט בשיפור תפקודים בגיל מבוגר. תוכן ממוקד בעיקר ביופי, כתבות בתקשורת על טיפולי יופי שביצעו לסלבס בארץ וטיפולים שנעשו לסלבס בעולם, ותוכן מקצועי עשיר על הטיפולים הנעשים במרכז.

תובנה!

בתי החולים לא מהווים כמובן מתחרים ישירים כיוון שקהל היעד שלהם בדרך כלל סובל מבעיות רפואיות חמורות יותר או מעוניין להשקיע סכומים גבוהים בהרבה כדי לקבל את הטופ.

כמחצית מהמתחרים מדברים בעיקר על טיפול טבעי, איכות חיים, ורפואה מטהרת, המחצית השניה מדברת בעיקר על מקצועיות, חדשנות ועתידנות, ומיעוט נוסף מדברים בעיקר על אסתטיקה ויופי.

פרסום של מתחרים בתחום

ריכזנו דוגמאות אופייניות למודעות פרסום ברשת החיפוש,
על מנת לראות באופן ברור את ה'ויייב' והשפה הנפוצה בפרסום בענף:

תובנה!

רוב המפרסמים מדברים בפרסומים על הפרטים הטכניים של תא הלחץ ועל יתרונות השימוש בו.

המתחרים 'better life' בבאר שבע ו-'מרכז לנשום' בתל אביב, משקיעים יותר מכולם על מיתוג, קידום ורימרקטינג ברשת, ונראה כי יהוו את המתחרים העיקריים.

פרסום התנגדויות בתחום

באתר הרשמי של משרד הבריאות מפורסמת אזהרה מפני טיפול בתאי לחץ לא מבוקרים ומאושרים, בנוסף, באתרים של בתי וקופות חולים נוספים מדגישים כי יעילות הטיפול בתאי לחץ הינה רק במקום מאושר רשמית.

שיח ציבורי וקהל מתעניין

קיימת קבוצת פייסבוק מרכזית אחת בה שותפים כ-2,000 איש ועולים בה תכנים שונים בתחום (הקבוצה אינה מאפשרת פרסום)

בנוסף, מצאנו כתבות נוספות על האינטרסים השונים במשרד הבריאות ליצור רגולציות וחסמים כבדים בתחום.

https://www.doctors.co.il/forum-453/

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5560990,00.html

1
2
3
4
5

קהל היעד

כהקדמה, חשוב להכיר את פירמידת השיווק
המפורסמת המתארת את 5 מצבי הצרכן:

  1. מודעות (ידיעה שיש כזה מוצר ושהמותג מספק אותו)
  2. הכרה (הבנה חלקית עד מלאה של יתרונות המוצר והמותג)
  3. העדפה (אהדה ומתן קדימות למוצר ולמותג על פני מתחרים)
  4. רכישה (ביצוע תשלום בפועל על המוצר של המותג)
  5. המלצה (קיבוע דעה חיובית על המוצר והמותג ושימוש כשגריר ממליץ עצמאי)

כפי שסיכמנו במהלך הבריפינג, בהתאם לנתונים ולתקציב הקמפיין העומד לרשותינו כרגע, אנו מחלקים את קהל היעד העיקרי ל-4 קטגוריות רלוונטיות בהתאמה.

 

לפי זה, כשאנו עובדים עם תקציב מוגבל, אין לנו אפשרות לבנות בצורה מסודרת את ה-state of mind של הצרכן, ולכן נדלג על השלבים הראשונים הדורשים 'חינוך שוק' יקר ואיכותי ונתחיל עם השוק הקטן אך החם יותר, של אנשים המכירים ואף מחפשים טיפול בתאי לחץ, בלי להוציא תקציב נוסף כרגע על העלאת המודעות לעצם הטיפול ויעילותו.

 

בהתאם לכך, קהל היעד שלנו מורכב מהקהלים החמים ביותר לפי סדר יורד, כשעל הקהלים האחרונים נשקיע תקציב קטן בהרבה יחסית לראשונים:

קהלי יעד עיקריים

  1. אנשים ונשים בגילאי 20-55 הסובלים מבעיות רפואיות שונות, תושבי ירושלים וסביבותיה, במעמד סוציו-אקונומי בינוני עד גבוה, טופלו בעבר או נמצאים בתהליך חם של בירור על טיפול בתאי לחץ
  2. קהל סקרן החי עם קשיים רפואיים קלים בתחומים מסוימים
  3. נשים בגילאי 35+
  4. צעירים העוסקים בספורט כתחביב ראשי או מקצוע

סיבות לרכישה
של קהל היעד

  • מטופלים אצל מתחרים שנוסעים כיום מחוץ לעיר – בעיקר המיקום הפיזי
  • סובלים מבעיות רפואיות ברמות שונות – בעיקר ההבטחה לשיפור איכות החיים
  • סקרנים עם בעיות רפואיות קלות – המחיר הסביר, המידע המבטיח והמוצר המעניין והחדשני
  • נשים מתבגרות מסויימות – תעשינה כמעט כל דבר כדי להיראות יפות וצעירות
  • ספורטאים – מונעים ומחפשים תמיד דרכים שונות לשפר יכולות פיזיות
  • סקרנים כלליים ללא בעיות רפואיות – הזמינות, הנגישות, המיקום והרצון לנסות

סיבות לאי-רכישה
של קהל היעד

  • לא מאמינים בקליניקות אלטרנטיביות שאינן מאושרות רפואית
  • לא ישלמו סכומים גבוהים על טיפול חדשני שהם לא מכירים
  • מפריע להם שאין מטפל/רופא מוכר או מדופלם במקום
  • בעלי חוסר מודעות כללית לגבי יכולות הטיפול המוכחות מחקרית
1
2
3
4
5

המותג

ניתוח S.W.O.T

ניתוח זה פורס את מעגל היתרונות והחסרונות בצורה מדויקת ומאפשר לנו לקבל תמונה ברורה יותר של יחסי מוצר-מותג-שוק-צרכן, לצורך הסקת מסקנות ודרכי פעולה:

חוזקות – Strengths
שילוב טיפולים אלטרנטיביים נוספים
ניסיון עשיר בטיפולים אלטרנטיביים
מיקום מרכזי ונגיש

חולשות – Weaknesses
ללא דמות רופא מוסמך או מטפל ידוע
המכשור רפואי ובעל תו תקן אך הטיפול אינו מאושר ע"י משרד הבריאות

הזדמנויות – Opportunities
בלעדיות מלאה באזור ירושלים
מודעות גוברת בציבור בעקבות פעילות יח"צ של מתחרים

איומים – Threats
המרפאה המוקמת בימים אלו בהדסה עין כרם
בעקבות פרסומים על טיפולי פייק שונים, קיימת סקפטיות וחשדנות בציבור לטיפולים חדשים בשוק.

מסקנה

על מנת למקסם את יתרונות ובידול העסק בשוק ולהימנע ממפגש חזיתי של החסרונות מול הצרכנים, נצטרך להבליט את נקודות החוזק ולפתור את החסרונות והאיומים השונים גם בראייה עתידית.

דרכי פעולה בקצרה

  • ניצור חבילות טיפולים ארוזות באריזה רגשית, עם/בלי טיפולים אלטרנטיביים נוספים
  • נבליט את יתרון המיקום
  • נמנע מאיזכור שמות ותארי המטפלים במקום
  • נבליט את האסמכתאות שכן קיימות (תו תקן, מחקרים וכו')
  • בהמשך – נוכיח את תוצאות הטיפול וניצור באזז ותוכן ממומן ברשתות

דרכי פעולה בפירוט

כיוון שגם באמת אין הבדל מדויק בכוונון המכשיר לטיפול ספציפי

בכל אחת מעשרות הבעיות הרפואיות המוזכרות לעיל, וגם כדי לצאת מאותן נישות שיווקיות תפוסות שכל המתחרים מתקוטטים עליהן, אנחנו נצא מהתבנית המדגישה את החדשנות והמקצועיות או את הטבעיות והטוהר,

ונעבור לדבר על הטיפול כחבילות 'בוסט' או טיפול לקבוצת בעיות ספציפיות.

 

למשל:

חבילת Beautiful mind

המכשיר הרפואי העתידני שכובש את העולם לטיפול חרדות, קשב וריכוז, אלצהיימר, דיכאון ועוד!

חבילת Young again

הלהיט ההיסטרי שמחזיר את תפקוד הגוף שנים אחורה – דמנציה, אין אונות, בעיות ראייה ושמיעה, סחרחורות, אנטי אייג'ינג ועוד!

חבילת fool power 

הטיפול הכי מבוקש אצל ספורטאים מקצועיים לזירוז החלמה מפציעות, מניעת הזעה, בוסט אנרגיה, שיפור יכולות פיזיות ועוד!

1
2
3
4
5

אמירה אסטרטגית
אנחנו לא מציעים טיפול בתאי לחץ.
אנחנו לא מרכז טיפולים אלטרנטיביים.
אנחנו מציעים חבילות טיפולים ופתרונות לבעיות רפואיות שונות.

מסר שיווקי
אתם לא משלמים על שעה בתא לחץ, אתם קונים חבילת טיפול ושיפור לגוף שלכם, שעוזרת לכם להיפטר מהבעיות הרפואיות שלכם.

תובנה צרכנית
זה לא עוד טיפול אלטרנטיבי שעוזר להכל באופן סתמי, זה טיפול ממוקד שמטפל בבעיות מהן אני סובל.

שפה ואווירה
מה כן? – אישי, מבין, ישיר, מכיר את הבעיות ואת ההשפעות שלהן על חיי המטופלים, זוהר, להיט, מומחה ובטוח בעצמו.
מה לא? – רפואי קר, טכני או גבוה מידי, אלטרנטיבי טבעי וטהור.

סיכום

  1. הביקוש בתחום גבוה ונראה כי קיים פוטנציאל כלכלי רחב.
  2. רוב המתחרים מתמקדים או במכשיר החדשני עצמו או בחווייה האלטרנטיבית.
  3. בשל מגבלות התקציב, נתמקד כרגע בקהל הקטן והאיכותי של מתעניינים חמים.
  4. נדגיש את יתרונות המרפאה ונימנע מלהיכנס לנישות בהן ידינו על התחתונה.
  5. 'נארוז' את הטיפולים כחבילות ממוקדות לתשוקות קהל יעד ונרוויח בידול, אריזה רגשית ויצירת עניין רב יותר בפרסום.

בהצלחה

נשמח לענות על כל שאלה

נתי, מני ונחמן.

Open chat
שאלה על UX, אתרים, או כל דבר אחר? אנחנו זמינים כאן בווטסאפ