Loading...

ממשיכים לסגור בפסח וביום כיפור: בניו של חמיס אבולעפיה הולכים בדרכו

ביום שישי האחרון הלך לעולמו חמיס אבולעפיה, אחד מסמלי הדו קיום, לאחר שנדבק בקורונה. אבולעפיה נלחם על חייו במשך כחודש בבית החולים איכילוב בתל אביב, אחרי שנדבק בנגיף במהלך אירוע משפחתי שהתקיים בביתו ביפו.
עם היוודע דבר מותו של אבולעפיה נהרו לבית המשפחה מאות אנשים, שבאו לחזק את המשפחה בשעתה הקשה. "לא רצינו להאמין ונאבקנו עד הרגע האחרון. לא הרמנו דגל לבן עד הסוף", אמר הבוקר זיאד אבולעפיה, בנו של חמיס, לאולפן ynet. "זה אובדן אישי גדול מאוד, הוא השאיר לנו חלל ענקי. הכיסא שלו בשולחן של יום שישי ריק, קשה לי להסתכל על הכיסא הזה. כל הנכדים, המשפחה והשכנים מרגישים שמשהו חסר פה בשכונה".
תקופה שלא הזדהמה בפוליטיקה
אבולעפיה, בן 60 במותו, היה מבעלי המאפייה המפורסמת שייסדה משפחתו עוד במאה הקודמת, והוא השאיר אחריו אישה ושני בנים – טארק וזיאד, שהחליטו להמשיך את דרכו של אביהם: חמיס, שפעל רבות למען דו קיום, סגר את המאפייה בפסח וביום כיפור, כמחווה ללקוחות היהודים, ובשנים האחרונות אף פתח אבולעפיה סניף כשר של המאפייה.

חמיס אבולעפיה

חמיס אבולעפיה
(צילום: תיאטרון יפו)
בבעלותו היו סניפים בסינמה סיטי בראשון לציון (שאותו פתח יחד עם בנו טארק בשנת 2007), בקניון עזריאלי בתל אביב, בנמל תל אביב, בטיילת, באלנבי והסניף הכשר בפתח תקווה. ברחוב יפת ביפו מפעילה משפחת אבולעפיה גם שיפודייה, ובבעלותם עסקי נדל"ן בתל אביב וביפו.
אבולעפיה גדל כילד בשכונת עג'מי ביפו, ברחוב שבו התגוררו יחד נוצרים, מוסלמים ויהודים. "זו הייתה תקופה מאוד יפה, של תום ותמימות, תקופה שלא הזדהמה בפוליטיקה", אמר בראיון ליורם יובל. "גם כשיש מחלוקת, אני מנסה לנתב אותה לשיח מנומס", אמר אז, "תמיד אני אומר לבן שלי שאם מישהו בכביש עקף אותו וצפר לו – שיחייך אליו וימשיך הלאה. חבל שלא השתכנענו שהסכסוך הערבי ישראלי הגיע לידי מיצוי. די לנו להביט על העבר, אנחנו צריכים להביט קדימה ואנחנו חפצי חיים".
אביו של חמיס, שהיה בן יחיד, הלך לעולמו כשחמיס היה בן 17, ועד יום מותו טען חמיס כי זה היה המשבר הגדול בחייו.

טאבון במאפיית אבולעפיה

טאבון במאפיית אבולעפיה
(צילום: צביקה טישלר )
"אבא שלי היה סמל לדו קיום וסמל ביפו. תמיד ידענו את זה, אבל הרגשנו את זה מאוד ברגעים הכי קשים כשהוא היה מאושפז וגם אחרי שנפטר", אמר זיאד, "הוא השאיר לנו חלל גדול מאוד. החברים הרחוקים הגיעו, היו לצידנו ותמכו בנו. גם שמענו הרבה סיפורים שמעולם לא ידענו עליהם. אבא תמיד הקפיד על מתן בסתר, והיו מקרים גם שאפילו הסתיר את זה מאיתנו. זה מחזק אותי עכשיו ואני מקווה מאוד שנצליח להמשיך בדרכו – הסגירה של המקום בפסח וביום כיפור זו מסורת של המשפחה, של כל המשפחה ולא רק של חמיס אלא גם של האחים שלו, גדלנו על זה בבית ולעולם לא נשנה את דרכו".
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד במוקד

חדש בוידאו

עסקן

חוויה של סינון חדשני

בעולם שבו סינון תכנים הוא הכרח,
״עסקן״ בולטת בזכות פתרון שמביא טכנולוגיה חדשנית תוך שמירה מלאה על חוויית המשתמש.

האתגר

כשעסקן ביקשו להעביר את חוויית הסינון הייחודית שלהם, האתגר היה ליצור אתר שמעביר את המסר: טכנולוגיה שמשלבת סינון מתקדם בלי לפגוע בחוויית המשתמש, להציג את הפתרון כחדשני ורלוונטי גם בשוק מתחדש תדיר, ולהנחות את המשתמשים השונים (בעלי צרכים שונים) בבחירת השירות הנכון במגוון רחב של אפשרויות, ללא צורך בתמיכה אנושית.

הפתרון 

עיצוב חוויתי: אתר עם חזות טכנולוגית מתקדמת שמדגיש אמינות ושקיפות.
חוויית משתמש מוקפדת: ניווט מותאם למסעות שונים עם מידע ברור ומסודר
'תיאוריית הדוכן': פיצלנו את חוויית המשתמש כך שכל גולש מוצא את המענה המדויק לו.
שפה עכשווית: חדשנות שמשתלבת עם ערכים מוכרים.
הכרה מקצועית: האתר זכה בתואר 'האתר הוואו של ישראל'.
התוצאה? אתר שמשדר טכנולוגיה עדכנית ונגישות מלאה.

גרביים עד הבית

קונים בנוחות מקסימלית

כשפגשנו את החבר'ה מ"גרביים עד הבית", עמדנו בפני אתגר מלהיב: ליצור חוויית רכישה מקוונת שתשחזר את הקסם והאינטימיות של חוויית הקנייה האישית.

האתגר

אלפי מוצרים, קהלים מגוונים, וצורך באתר שירגיש כאילו תוכנן במיוחד לכל אחד ואחת. איך מביאים את התחושה האישית הזו לעולם הדיגיטלי?

הפתרון 

מיתוג מחודש: מבנה אתר המחולק לפי קהלי יעד ברורים.
פשטות ודיוק: סינון חכם בקטגוריות, הצעות לפריטים משלימים, ותהליכי רכישה מותאמים אישית.
חוויה מהירה ונגישה: עיצוב נקי וממוקד שמאפשר תהליך קנייה זורם ונוח.
והתוצאה? אתר שכיף לגלוש בו, ושגרביים הופכים בו לפריט עם אמירה.

wooda

תמונות שנשארות לנצח

בפרויקט Wooda, קיבלנו את ההזדמנות ליצור מותג חדש ומרגש שמביא לחיים זיכרונות על גבי עץ, בטכנולוגיה ייחודית שמבטיחה איכות יוצאת דופן ועמידות לאורך זמן.  

האתגר

לשבור את הקונוטציה של הדפסות עץ כזולות ולהציג את המוצר כחוויה פרימיום מותאמת אישית שמעניקה למשתמשים הנאה והתרגשות תמידית.  

הפתרון 

מיתוג: עיצוב לוגו ופלטת צבעים שמבטאים טבעיות, עמידות וחדשנות.   חווית משתמש: אתר ידידותי שמזמין כל אחד ליצור "וודה" ייחודית, בקלות ובכיף.  

Open chat
Scan the code
שאלה על UX, אתרים, או כל דבר אחר? אנחנו זמינים כאן בווטסאפ